Oplichting via telefoon / spoofing
18-10-2021 - 13:03

De Rabobank meldt dat er oplichters actief zijn die zich voordoen als medewerker van de bank. Deze criminelen nemen telefonisch contact op met klanten van de bank en vragen vervolgens om (een gedeelte van) hun saldo over te boeken naar een andere rekening. Zij geven daarbij als reden dat het geld op die manier kan worden veiliggesteld voor ‘verdachte activiteiten’.

Wordt u gebeld met bovenstaand of een soortgelijk verhaal? Hang dan op en bel uw bank!

Bron: 

Rabobank.nl

Stijgende energierekening
18-10-2021 - 13:00

U heeft er vast al iets over gehoord of gelezen: de stijgende kosten van gas. Op dit moment zijn de prijzen hoger dan ze ooit geweest zijn. Dit baart veel Nederlanders (terecht) zorgen.

Om te voorkomen dat de energierekening onbetaalbaar wordt trekt de Nederlandse overheid 3 miljard euro uit. Grotendeels wordt dit geld ingezet om de belasting op gas en stroom te verlagen en het restant zal worden besteed in de vorm van subsidies voor verduurzaming.

Maar gelukkig kunt u ook zelf iets doen om te voorkomen dat de kosten de pan uit rijzen door op de volgende dingen te letten. Kijk voor handige tips op Nu.nl

Bron:

Nos.nl

CoronaCheck
27-09-2021 - 16:13

Nu de overheid heeft aangegeven dat een QR-code verplicht wordt in horeca e.d. zijn daarover de eerste vragen bij ons binnengekomen vanuit cliënten en familieleden die graag met hun naaste(n) of met hun familie op stap willen. Als u gevaccineerd bent, betekent dit dat u of uw familie via de normale route een QR-code kan aanvragen met de DigiD.

Mocht u of uw naaste geen DigiD hebben, dan is onderstaande link goed om te raadplegen:

Geen DigiD, smartphone of computer?

Contactloos geld opnemen
22-09-2021 - 06:31

Bij steeds meer winkels kunt u uw boodschappen/producten afrekenen door contactloos te pinnen. Als het bedrag lager is dan €25,00 hoeft u zelfs geen pincode meer in te voeren. Handig toch?

Contactloos geld opnemen is echter (nog) niet mogelijk. Als u op een pinautomaat een blokje/doosje ziet met het symbool voor contactloos betalen, is dit waarschijnlijk een apparaatje waarmee gegevens van uw pas gekopieerd worden óf de pincode wordt afgelezen.

Let dus goed op en meld dit direct bij uw bank of de politie. 

Bron: bnnvara/kassa

Bron: avrotros/opgelicht

Veilig bankieren
22-09-2021 - 06:27

Heeft u wel eens een sms, mail of appje gehad waarin gevraagd werd om uw bankgegevens? Of bent u wel eens telefonisch benaderd met de vraag om geld over te maken? Dan is de kans groot dat iemand u probeerde op te lichten. Uw bank zal nooit op een van deze manieren informatie bij u opvragen! U kunt dergelijke berichten het beste verwijderen, of de telefoon direct ophangen. 

Wilt u meer weten over fraude? Of wilt u tips om valse berichten te herkennen? Neem dan eens een kijkje op www.veiligbankieren.nl 

De geldautomaat voor iedereen
09-07-2021 - 14:26

De geldautomaten van ABN AMRO, ING en Rabobank maken plaats voor de geldautomaten van Geldmaat. Deze automaten worden gelijkmatiger over Nederland verspreid zodat iedereen gemakkelijk geld kan blijven opnemen en storten.

We betalen steeds minder contant. Hierdoor neemt het gebruik van geldautomaten af. Om contant geld toch voor iedereen beschikbaar te houden, werken ABN AMRO, ING, Rabobank en Geldmaat aan een efficiënter, bankonafhankelijk netwerk van geldautomaten.

Daarom ziet u steeds meer geldmaten verschijnen. En de automaten zien er straks niet alleen hetzelfde uit, ze werken ook allemaal hetzelfde. Handig!

Wat betekent Geldmaat concreet voor u?
1             U houdt uw eigen bankpas
2             Met elke bankpas geld opnemen bij Geldmaat
3             U blijft klant bij uw eigen bank
4             Alle automaten werken hetzelfde
5             Zo vaak en zoveel geld opnemen als uw saldo en paslimiet toestaan

Vind een geldautomaat in uw buurt

https://www.locatiewijzer.geldmaat.nl/

Bron: geldmaat.nl

Valse Sms-berichten
08-07-2021 - 08:17

Er zijn op dit moment criminelen actief via SMS.

Zij sturen bijvoorbeeld een bericht dat uw bankpas vervangen moet worden. Uw bank stuurt nooit een bericht via SMS, en bovendien regelt uw dossierbeheerder dat voor u. Mocht u zo'n sms ontvangen verwijder hem dan direct.

Berichtgeving Rabobank
08-07-2021 - 08:16

Vanaf 1 september worden de tarieven van de Rabobank voor contant geld aangepast. 

Geld storten kunt u 4 keer per jaar voor € 2,25. Als u vaker geld stort kost het € 9,50 per keer.

Pinnen bij een automaat van de Rabobank of Geldmaat blijft gratis, maar als u bij een andere bank geld opneemt kost dat € 0,75 per keer.

TIP: in de meeste winkels in Nederland kunt u uw boodschappen met pin betalen. Dit kost geen geld.

Klachtenprocedure

Wij behartigen uw belangen zo goed mogelijk. Bent u toch ontevreden over onze handelwijze, bespreek dit dan met uw bewindvoerder, mentor of curator (uw dossierhouder). Hij zal de situatie met u proberen op te lossen.

Ontstaat er onenigheid met uw dossierhouder en vinden jullie samen geen oplossing, dan kunt u per post, via het contactformulier of per e-mail een klacht indienen bij uw dossierhouder. Een andere medewerker van ons kantoor beoordeelt de klacht.

U ontvangt binnen veertien dagen een ontvangstbevestiging van uw klacht. Daarna volgt eventueel nog een gesprek. Binnen zes weken informeren wij u schriftelijk hoe de klacht is afgehandeld. Meer informatie vindt u in het klachtenreglement.

Diensten

Budgetbeheer

Budgetcoach

Lees meer
Bewindvoering

Bewindvoering

Lees meer
Mentorschap

Mentorschap

Lees meer
Curatele

Curatele

Lees meer
Nalatenschappen

Nalatenschappen

Lees meer
Staat de dienst die u zoekt er niet tussen? Neem dan contact met ons op en wij helpen u graag verder. Contact opnemen
Nieuws en actualiteiten ›