Telefonische bereikbaarheid
22-11-2021 - 09:13

Sinds kort hebben wij een nieuwe telefooncentrale. Daardoor kan het voorkomen dat we af en toe wat slechter bereikbaar zijn.

Wij doen ons uiterste best om deze problemen zo snel mogelijk te verhelpen, zodat u ons weer goed telefonisch kunt bereiken.

Wij danken u voor uw geduld.

Bereikbaarheid feestdagen
22-11-2021 - 08:58

In verband met de feestdagen zijn wij op vrijdag 24 december en vrijdag 31 december vanaf 12.00 uur telefonisch niet meer bereikbaar.
Tot 12.00 uur kunt u dus met uw vragen bij ons terecht.

    

Nieuwe premie zorgverzekering
01-11-2021 - 09:48

Het is alweer november, het einde van het jaar komt langzaamaan in zicht. Dat betekent ook dat de Nederlandse zorgverzekeraars de komende dagen de nieuwe premies bekend gaan maken van de (basis)verzekeringen. Dit moeten zij uiterlijk 12 november doen.

Verwacht wordt dat de basisverzekering tussen de €31,00 en €44,00 duurder zal worden in 2022. Het verplicht eigen risico blijft gelijk met dit jaar, namelijk €385,00.

Nadat de nieuwe premies bekend zijn gemaakt, is het ook weer mogelijk om over te stappen naar een andere verzekeraar. Dat is niet altijd gunstig, maar kan het zeker wel zijn. Ook kan het goed zijn om na te gaan of u verwacht in 2022 extra zorg nodig te hebben waarvoor mogelijk een aanvullende verzekering kan worden afgesloten. Op de Zorgvergelijker van de consumentenbond kunt u makkelijk de prijzen en dekkingen van alle verzekeringen met elkaar vergelijken.

Bron: Consumentenbond

Oplichting via telefoon / spoofing
18-10-2021 - 13:03

De Rabobank meldt dat er oplichters actief zijn die zich voordoen als medewerker van de bank. Deze criminelen nemen telefonisch contact op met klanten van de bank en vragen vervolgens om (een gedeelte van) hun saldo over te boeken naar een andere rekening. Zij geven daarbij als reden dat het geld op die manier kan worden veiliggesteld voor ‘verdachte activiteiten’.

Wordt u gebeld met bovenstaand of een soortgelijk verhaal? Hang dan op en bel uw bank!

Bron: 

Rabobank.nl

Stijgende energierekening
18-10-2021 - 13:00

U heeft er vast al iets over gehoord of gelezen: de stijgende kosten van gas. Op dit moment zijn de prijzen hoger dan ze ooit geweest zijn. Dit baart veel Nederlanders (terecht) zorgen.

Om te voorkomen dat de energierekening onbetaalbaar wordt trekt de Nederlandse overheid 3 miljard euro uit. Grotendeels wordt dit geld ingezet om de belasting op gas en stroom te verlagen en het restant zal worden besteed in de vorm van subsidies voor verduurzaming.

Maar gelukkig kunt u ook zelf iets doen om te voorkomen dat de kosten de pan uit rijzen door op de volgende dingen te letten. Kijk voor handige tips op Nu.nl

Bron:

Nos.nl

CoronaCheck
27-09-2021 - 16:13

Nu de overheid heeft aangegeven dat een QR-code verplicht wordt in horeca e.d. zijn daarover de eerste vragen bij ons binnengekomen vanuit cliënten en familieleden die graag met hun naaste(n) of met hun familie op stap willen. Als u gevaccineerd bent, betekent dit dat u of uw familie via de normale route een QR-code kan aanvragen met de DigiD.

Mocht u of uw naaste geen DigiD hebben, dan is onderstaande link goed om te raadplegen:

Geen DigiD, smartphone of computer?

Contactloos geld opnemen
22-09-2021 - 06:31

Bij steeds meer winkels kunt u uw boodschappen/producten afrekenen door contactloos te pinnen. Als het bedrag lager is dan €25,00 hoeft u zelfs geen pincode meer in te voeren. Handig toch?

Contactloos geld opnemen is echter (nog) niet mogelijk. Als u op een pinautomaat een blokje/doosje ziet met het symbool voor contactloos betalen, is dit waarschijnlijk een apparaatje waarmee gegevens van uw pas gekopieerd worden óf de pincode wordt afgelezen.

Let dus goed op en meld dit direct bij uw bank of de politie. 

Bron: bnnvara/kassa

Bron: avrotros/opgelicht

Veilig bankieren
22-09-2021 - 06:27

Heeft u wel eens een sms, mail of appje gehad waarin gevraagd werd om uw bankgegevens? Of bent u wel eens telefonisch benaderd met de vraag om geld over te maken? Dan is de kans groot dat iemand u probeerde op te lichten. Uw bank zal nooit op een van deze manieren informatie bij u opvragen! U kunt dergelijke berichten het beste verwijderen, of de telefoon direct ophangen. 

Wilt u meer weten over fraude? Of wilt u tips om valse berichten te herkennen? Neem dan eens een kijkje op www.veiligbankieren.nl 

Valse Sms-berichten
08-07-2021 - 08:17

Er zijn op dit moment criminelen actief via SMS.

Zij sturen bijvoorbeeld een bericht dat uw bankpas vervangen moet worden. Uw bank stuurt nooit een bericht via SMS, en bovendien regelt uw dossierbeheerder dat voor u. Mocht u zo'n sms ontvangen verwijder hem dan direct.

Curatele

Curatele is de meest ingrijpende maatregel en wordt daarom niet zo vaak uitgesproken als bewindvoering of mentorschap. Als iemand niet meer over zijn financiële en persoonlijke zaken kan beslissen en/of de veiligheid van zichzelf of anderen in gevaar brengt, kan de kantonrechter als beschermingsmaatregel een ondercuratelestelling uitspreken. De persoon onder curatele wordt daarmee handelingsonbekwaam.
De betrokkene zelf, de partner, een familielid, degene die het gezag uitoefent, of de instelling die betrokkene verzorgt, kan curatele aanvragen bij de kantonrechter. Is er al een bewindvoerder of mentor betrokken, dan kan die ook een aanvraag hiertoe indienen. De rol van de bewindvoerder of mentor vervalt zodra een curator wordt aangesteld. Curatele wordt gepubliceerd in de Staatscourant en het centraal curatele- en bewindregister (CCBR).

Wat doet een curator?
De curator is de wettelijk vertegenwoordiger van de cliënt. Doordat de cliënt handelingsonbekwaam is, neemt de curator alle beslissingen over handelingen en overeenkomsten (denk aan huur- of koopovereenkomsten of het afsluiten van een abonnement). De curator beslist alles zo veel mogelijk samen met de cliënt. Doet de cliënt iets zonder toestemming, dan kan de curator de handeling ongedaan maken.

Een curator behartigt ook de zorgbelangen van de cliënt en neemt beslissingen over verzorging, verpleging, behandeling en begeleiding van de cliënt.

Wanneer eindigt curatele?
De kantonrechter spreekt de curatele voor onbepaalde tijd uit. De curatele duurt tot de situatie van de cliënt verbetert en de kantonrechter de curatele opheft. Op dat moment is omzetting naar bewindvoering en/of mentorschap vaak een logische stap.
De cliënt kan altijd een opheffingsverzoek indienen bij de rechtbank. Dan wordt onze mening gevraagd en komt het verzoek voor de rechter.

Nieuws en actualiteiten ›